vrijdag 3 juni 2011

Nog een Jottum ABC 118

Vanavond nog even snel een Jattum jurk voor m'n oudste dochter gemaakt.
De maat is hetzelfde, alleen een stuk langer. Ik heb vanavond nog eens gemeten en m'n dochter van 8 heeft slechts 1 cm meer borstomvang en 1 cm meer buikomvang dan m'n dochter van 4. Bij de kleine jurk heb ik nog even de schouderbanden korter gemaakt, omdat ik de jurk wat laag vond vallen. Voor diegene die ook aan de slag willen: Ik heb alleen het buiten voorpand gebruikt. Dus ook voor het achterpand. Voor de voorkant heb ik de hals nog iets uitgediept, omdat bij dit hemdje de voorkant van de hals 1.5 cm lager is dan de achterkant van de hals. Ik zal morgen nog foto's op de modellen maken.

1 opmerking:

Zussies zei

Ik vind het een super goed idee van je, ze zijn heel leuk! Zo leuk dat ik er nu voor Femke één aan het maken ben!!Ik maak wel zelf de onderjurk.