woensdag 11 april 2012

Abacadabra 136 maat 140-152

Weer voor m'n oudste dochter wat gemaakt. De Abc136 in maat 140 met het tricot bovendpand in maat 152, maat 140 zat te strak.
Verder is de maat prima, ook de lengte is helemaal goed.
Ik heb wel het rokdeel gerimpeld aan het bovenpand gezet met een rekbare steek.  Anders kwamen er teveel golven in het tricot.
Nu maar aan de slag voor de jongste. Die heeft vanmiddag de lappen doorgespit en een paar roze lappen apart gelegd. Eens kijken of we hier iets moois van kunnen maken.
Ze wil graag een mooie verjaardagsjurk. De verjaardag is pas in mei, dus dat moet wel lukken.


10 opmerkingen:

Vlijtige Lies zei

Wat een leuke versie heb je ervan gemaakt! Zomers fris.Goed idee om eerst te rimpelen voor het aanzetten.Een uitgerekt trico staat zo vreemd.Succes met de verjaardagsjurk!

Amarins zei

Sinds kort ben ik volger van je, ben helemaal weg van de kleding die je maakt. Het inspireert. Zelf ga ik vanaf volgende week naar les om kleding te maken, ben benieuwd of ik het ooit zo kan als jij. Mijn complimenten weer voor dit mooie pronkstuk.
Groetjes, Amarins

Kleding Jetje zei

Heel leuk! Mooie stoffencombinatie.

Groetjes Mariette

Aline zei

Heel erg mooi, echt een grotemeisjes-stoffencombi en past super bij het patroontje.

Gerda Hartman zei

Heel leuk jurkje! En die verjaardagsjurk gaat vast helemaal op tijd lukken.

PeTrA zei

Mooi zeg in grijs/wittinten! Ik vind ballenstof zowiso al leuk.. en voor deze jurk heel geschikt! Mooi gemaakt! Succes met de verjaardagsjurk ;-)

Woon - Geluk zei

Erg mooi! Ik ben helemaal verliefd op dit patroon en helemaal met dit mooie stofje!

Klaasje zei

Hij ziet er superleuk uit! echt een stofje voor grotere meiden. Dat wordt wel lastiger, vind je niet? Ze vinden niet alles meer leuk, en ook niet alles kan meer.
Gr, Klazina

Danielle zei

Leuk joh, goed bedacht om bollenstof te gebruiken. Mij was het nog niet opgevallen dat het bovenstukje smal valt.
Nu maar hopen dat de meiden van Thea de jurk passen die ik gemaakt heb.
groetjes DAnielle

Nicole Claudia zei

Leuk modelletje en het stofje met die stippen is ontzettend leuk.

Je bent lekker op tijd met het maken van verjaardagsjurk. Ik ben benieuwd welk modelletje je gaat maken.

Groetjes, Collie